Körfez Geçiş Projesinin bilirkişi incelemesine vatandaşlar
ve basın alınmazken yaşam savunucuları projenin körfeze vereceği zararlara
dikkat çekti.
01 Mart 2018 09:4
Özer Akdemir
İzmir
İzmir
Körfez Geçiş Projesinin bilirkişi incelemesine vatandaşlar
ve basın alınmazken İzmir'e Sahip Çık Platformu yaptığı açıklama ile projenin
İzmir Körfezine vereceğine zararlarına dikkat çekti.
İzmir'de İnciraltı ve Sasalı arasında hükümet tarafından
yapılması planlanan Körfez Geçişi Projesi'ne verilen ÇED olumlu kararına karşı
açılan davada bilirkişi heyeti incelemede bulunacak.
İncelemeye vatandaşlar ve gazeteciler alınmazken inceleme
ile eş zamanlı olarak İzmir'e Sahip Çık Platformu açıklama yaptı. Açıklamada
projenin ulaşım projesi olmadığı ve İzmir'in bu yola geçişe ihtiyacı olmadığı
vurgulandı.
Açıklamada 'Köprü Bahane Rant Şahane', 'Flamingoma Dokunma',
'Gediz Deltası Hepimizin' ve 'Köprülü Değil Temiz Körfez İstiyoruz' yazan
dövizler açıldı.
Mavişehir'de köprü ayağının yakınlarındaki açıklamada metni
okuyan TMMOB İzmir İKK Sözcüsü Melih Yalçın projenin 'yüzülebilir körfez'
hayaline geri dönülmez zararlar vereceğini altını çizerek "Proje, İzmir’i
rant çevrelerinin talan ve yağmasına açmanın, daha fazla betonlaşmaya boğmanın
araçlarından biridir. Bu projenin, kentimizin doğal ortamına zarar vereceği
açıktır. Proje alanında flamingo, kılıçgaga ve tepeli pelikan gibi türlerin
dünya nüfusunun önemli bir kısmının yaşadığı bilinmektedir. Söz konusu proje
gerçekleştiği takdirde, köprü ayağı, geniş çaplı yüzey yapılaşması vb.
faaliyetlerden bu türlerin nüfusları olumsuz etkilenecek ve farklı statülerle
korunan Gediz Deltası’nın ekolojik ve habitat bütünlüğü zarar görecektir.
Proje, ülkemizin önemli su ürünleri istihsal sahalarından biri olan İzmir
Körfezi'nin bentik bölgesinde yapılması planlanan inşaat faaliyetleri, körfez
ve İzmir balıkçılığına önemli darbe vuracaktır" dedi.
İstanbul ve Ankara’ya ihanet edenlerin şimdi de gözlerini
Ege kıyılarına ve İzmir’e diktiklerini ifade eden Yalçın şunları söyledi
"Bir yandan kent içinde ayrıcalıklı plan değişiklikleri ile, diğer yandan
tarım alanları, doğal yaşam alanları, kıyılar sit dereceleri düşürülerek rantçı
sermaye İzmir’e davet ediliyor, önü açılıyor. İşte bu proje de tüm bu rant
odaklı politikaların ortasında duruyor. Yarımada’da ikinci bir İzmir yaratılmaya
çalışılıyor. Bu proje de şehir dışından gelenlerin Yarımada’ya ulaşımını
kolaylaştırmak için yapılıyor".
İzmir Büyükşehir Belediyesini projeye karşı daha güçlü karşı
durmaya çağıran Yalçın "Sözünü ettiğimiz talan projelerine bugün karşı
çıkmazsak yarın çok geç olacak. Güzel İzmir’imizin tarihi, kültürel, doğal
bütün değerleri gözümüzün önünde bir bir yok olup gidecektir. İzmir’e dayatılan
bu rant ve talan politikalarına hukuki, siyasi tüm yolları kullanarak karşı
çıkmamız gerekmektedir. Ayrıca Körfez Geçiş Projesi vasıtasıyla yapılaşmanın,
betonlaşmanın önünün açılacağı alanlarda kimlerin şimdiden yatırım yaptığı
merak konusudur. İZMİR’E SAHİP ÇIK PLATFORMU olarak bugünkü keşfin bilimsel
değerler esas alınarak yapılacağına inanıyor ve bunu umuyor; tüm yurttaşları
doğa, kültür ve tarih talanına karşı kentimizin geleceği için mücadele vermeye
davet ediyoruz" dedi.
PROJEDE NELER VAR?
İzmir Körfezi Geçiş Projesine göre Kuzey Çevre yolu Çiğli
Sasalı kavşağından başlıyor. Körfez ortalarına kadar gidecek olan yol burada
yapılacak yapay bir ada ile deniz altına girecek ve sonrası tünel olarak devam
edecek. Yol, Narlıdere’de İzmir Çeşme otoyoluna bağlanan kavşakla sona erecek.
Proje 12 km .
otoyol, 16 km .
raylı sistem tramvay olarak öngörülüyor. Bunun 4.2. km'si ayaklar üzerinde
köprü, 800 m 'si
yapay ada ve 1.9 km .si
ise batırma tüp tünel olması planlanıyor.
ŞPO, BU SORULARIN YANIT BULMASINI İSTİYOR
TMMOB Şehir Plancıları Odası İzmir Şubesi'nin İzmir Körfez
Geçiş Projesi ile ilgili bilirkişi heyetinin yanıtlaması istemiyle dosyaya
sunduğu sorulardan bazıları şöyle;
* Körfez Geçişi kentiçi yolculukların arzu hatlarına uygun
mudur?
* Bu kadar büyük maliyetli yatırımın İzmir’in gerçek ulaşım
sorunlarının çözümünde kullanılması daha doğru değil midir?
* Körfez Geçişi kentte en yoğun yolculuk talebinin oluştuğu
kent merkezine yönelen iş ve diğer yolculuklarda kullanılabilir mi?
* Bu kadar yüksek maliyetli ve olumsuz etkileri çok olan bir
projenin hizmet vereceği yolculukların sayısı bu yatırımı fizibilitesinin
pozitif olması mümkün müdür?
* Bu proje ile aslında çevre yolunu kullanması gereken
trafiği kent içine çekmeyecek midir?
* Günün her saatinde ağır vasıta oranlarının yüksek olacak
Körfez Geçiş trafiği gürültüsü ve egzoz gazları ile yerleşim alanlarını olumsuz
etkilemeyecek midir?
* Araba vapurları bu koridordaki talebi zaten
karşılamaktadır. Bir toplutaşım türü olan vapurların tamamen kaldırılmasına
sebep olacak ve otomobil kullanımını teşvik edecek bu proje dünyanın
benimsediği sürdürülebilir ulaşım ilkelerine ve politikalarına aykırı değil
midir?
* Yolcu garantisi ile yapılacağı belirtilen bu projede de
beklenen talep oluşmayacağından İzmit Körfez Geçişi ve Yavuz Sultan Selim
Köprüsü gibi sürekli açık veren bir kara delik olmayacak mıdır?
* Bu yanlış projenin bedelinin İzmirlilere ve hatta tüm
ülkeye ödetilmesi yanlış değil midir?
* Kent ulaşım sorunlarının çözülmesine hiçbir katkı
sağlamayacak bu proje çevre yolundaki ağır taşıt oranları yüksek transit
trafiği yerleşik alana çekerek mevcut yollar ve kavşaklar üzerinde daha büyük
yoğunluklar yaratmayacak mıdır?
* İzmir Körfez Geçişi Projesi, kentin CO2 salımına etkisi
nasıl olacaktır?
* 3,5 milyar TL lik bir yatırımla yapılacağı öngörülen İzmir
Körfez Geçişi proesi yerine kentin ihtiyacı olan ve Ulaşım Ana Planı ile
belirlenen raylı sistem yatırımlarına öncelik verilmesi kent için daha faydalı
olmayacak mıdır?
Son Düzenlenme Tarihi: 01 Mart 2018 16:56
Youtube bağlantısı:
https://youtu.be/OzQ1kljezeghttps://www.evrensel.net/haber/346656/izmir-korfez-gecis-projesinde-bilirkisi-incelemede-bulundu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder