21 Mayıs 2013 Salı

‘Cehennem kazanı’ yola çıktı!



Fotoğraf: ‘Cehennem kazanı’ yola çıktı!

Özer AKDEMİR

Manisa Gördes yakınlarında bulunan nikel madeninde kullanılacak olan 738 ton ağırlığındaki dev kazan önceki gün Aliağa limanından TIR’a yüklendi. Günde 1000 ton sülfirik asit kullanılacak olan maden işletmesinin en önemli parçalarından birisi olan dev kazan, adeta yörenin cehenneme açılan kapısı gibi…

YOLLAR YENİDEN YAPILIYOR

Gördes Tavşanalanı mevkiinde Zorlu Grubu tarafından işletilen Nikel Madeni için Çin’den getirilen dev kazan madene doğru yola çıktı. Karayollarının İzmir’de geçişi için izin vermediği öğrenilen 738 ton ağırlığındaki silindir biçimli dev tank 264 tekerleği bulunan bir TIR’a yüklenerek bir süre Aliağa’da bekletildi. Tankın yaklaşık 167 km’lik mesafedeki madene Bergama-Kınık-Soma-Akhisar güzergahını izleyerek gitmesi kararlaştırılırken, yol boyunca dev tankın geçişi için çeşitli önlemler alındı. Yol üzerinde bulunan köprülerden geçmesi yasaklanan tankın geçişi için 3 üst geçiş sökülecek ayrıca 11 tane köprünün de by-pass edilip yanlarına büz, taş, agrega kullanılarak yeni yollar yapılacak. Bütün bu işlerle birlikte dev tankın sadece taşıma maliyetinin 5 milyon doları bulacağı dile getiriliyor. 

Meta Madencilik Genel Müdürlük Danışmanı Mustafa İnce AA.ya yaptığı açıklamada nikel işletmesinde nikelin liç (konsantre) edilmesi için kullanılacak olan yüksek basınçlı kazanın 33 metre uzunluğunda, 7 metre yüksekliğinde, 8 metre genişliğinde olduğunu söyledi. Dev kazanı taşıyan araç ise Almanya’dan kiralandı. 

YOLCULUĞU İKİ AY SÜRECEK

Aliağa’dan Bergama’ya doğru önceki gün yola çıkarılan dev tank için karayolunun iki şeridi trafiğe kapatılırken, dev tankı görenler ise şaşkınlıklarını gizleyemiyor. Türk bayrağı ve Zorlu Gurubunun adının yazıldığı pankart bulunan dev tank saatte sadece 1 kilometre yol alabilecek. Tankın bu hızla Gördes’e yaklaşık 2 ayda varması bekleniyor. Kilometrede 150 litre yakıt kullandığı söylenen tank taşıyan TIR’a bu nedenle bir akaryakıt tankeri de eşlik ediyor. 

İZMİR’İN İÇME SUYUNA ASİT KARIŞACAK

İzmir'e su sağlayan Gördes Barajı ve ileride su sağlayacak olan Çağlayan, Başlamış ve Düvertepe Barajlarının su toplama havzasında bulunan nikel madeninde günde 1000 ton sülfirik asit kullanılacak. Bilim insanları madende kullanılacak kimyasalların yer altı sularına başta arsenik olmak üzere ağır metal karıştıracağı, bunun da İzmir’in içme suyunu kirleteceği uyarısında bulunuyorlar. Kent için son derece önemli olan bu baraja madenin etkileri konusunda İzmir’in içme suyundan sorumlu belediye kurumu İZSU’nun bilgisinin olmadığı geçtiğimiz haftalarda kurumdan gönderilen bir yazı sonrası ortaya çıkmıştı. İZSU konuyla ilgili  İzmir Kent Konseyine gönderdiği bir yazıda, 2025’e kadar kente yılda 60 milyon ton su sağlayacağı söylenen Gördes Barajı’nın sülfürik asitli nikel madeni alanı içinde olup olmadığını bilmediğini belirtmişti. Kurum bölgede halen proje aşamasında olan Çağlayan, Başlamış ve Düvertepe barajları ile ilgili de “…nikel maden sahasının yaklaşık olarak Çağlayan ve Başlamış Baraj Havzaları sınırları içinde kalabileceği görülmüştür” gibi muğlak ifadelerle konu hakkındaki bilgisizliğini ortaya koymuştu. 

(İzmir/EVRENSEL)
www.evrensel.net/news.php?id=56925
Özer AKDEMİR

Manisa Gördes yakınlarında bulunan nikel madeninde kullanılacak olan 738 ton ağırlığındaki dev kazan önceki gün Aliağa limanından TIR’a yüklendi. Günde 1000 ton sülfirik asit kullanılacak olan maden işletmesinin en önemli parçalarından birisi olan dev kazan, adeta yörenin cehenneme açılan kapısı gibi…

YOLLAR YENİDEN YAPILIYOR

Gördes Tavşanalanı mevkiinde Zorlu Grubu tarafından işletilen Nikel Madeni için Çin’den getirilen dev kazan madene doğru yola çıktı. Karayollarının İzmir’de geçişi için izin vermediği öğrenilen 738 ton ağırlığındaki silindir biçimli dev tank 264 tekerleği bulunan bir TIR’a yüklenerek bir süre Aliağa’da bekletildi. Tankın yaklaşık 167 km’lik mesafedeki madene Bergama-Kınık-Soma-Akhisar güzergahını izleyerek gitmesi kararlaştırılırken, yol boyunca dev tankın geçişi için çeşitli önlemler alındı. Yol üzerinde bulunan köprülerden geçmesi yasaklanan tankın geçişi için 3 üst geçiş sökülecek ayrıca 11 tane köprünün de by-pass edilip yanlarına büz, taş, agrega kullanılarak yeni yollar yapılacak. Bütün bu işlerle birlikte dev tankın sadece taşıma maliyetinin 5 milyon doları bulacağı dile getiriliyor.

Meta Madencilik Genel Müdürlük Danışmanı Mustafa İnce AA.ya yaptığı açıklamada nikel işletmesinde nikelin liç (konsantre) edilmesi için kullanılacak olan yüksek basınçlı kazanın 33 metre uzunluğunda, 7 metre yüksekliğinde, 8 metre genişliğinde olduğunu söyledi. Dev kazanı taşıyan araç ise Almanya’dan kiralandı.

YOLCULUĞU İKİ AY SÜRECEK

Aliağa’dan Bergama’ya doğru önceki gün yola çıkarılan dev tank için karayolunun iki şeridi trafiğe kapatılırken, dev tankı görenler ise şaşkınlıklarını gizleyemiyor. Türk bayrağı ve Zorlu Gurubunun adının yazıldığı pankart bulunan dev tank saatte sadece 1 kilometre yol alabilecek. Tankın bu hızla Gördes’e yaklaşık 2 ayda varması bekleniyor. Kilometrede 150 litre yakıt kullandığı söylenen tank taşıyan TIR’a bu nedenle bir akaryakıt tankeri de eşlik ediyor.

İZMİR’İN İÇME SUYUNA ASİT KARIŞACAK

İzmir'e su sağlayan Gördes Barajı ve ileride su sağlayacak olan Çağlayan, Başlamış ve Düvertepe Barajlarının su toplama havzasında bulunan nikel madeninde günde 1000 ton sülfirik asit kullanılacak. Bilim insanları madende kullanılacak kimyasalların yer altı sularına başta arsenik olmak üzere ağır metal karıştıracağı, bunun da İzmir’in içme suyunu kirleteceği uyarısında bulunuyorlar. Kent için son derece önemli olan bu baraja madenin etkileri konusunda İzmir’in içme suyundan sorumlu belediye kurumu İZSU’nun bilgisinin olmadığı geçtiğimiz haftalarda kurumdan gönderilen bir yazı sonrası ortaya çıkmıştı. İZSU konuyla ilgili İzmir Kent Konseyine gönderdiği bir yazıda, 2025’e kadar kente yılda 60 milyon ton su sağlayacağı söylenen Gördes Barajı’nın sülfürik asitli nikel madeni alanı içinde olup olmadığını bilmediğini belirtmişti. Kurum bölgede halen proje aşamasında olan Çağlayan, Başlamış ve Düvertepe barajları ile ilgili de “…nikel maden sahasının yaklaşık olarak Çağlayan ve Başlamış Baraj Havzaları sınırları içinde kalabileceği görülmüştür” gibi muğlak ifadelerle konu hakkındaki bilgisizliğini ortaya koymuştu.

(İzmir/EVRENSEL)
www.evrensel.net/news.php?id=56925

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İklim değişikliği tarımı vuruyor: Gıda fiyatlarında sıçrama uyarısı!

  01 Haziran 2023 07:00 Dr. Oğuz Tutal'ın araştırmasına göre Türkiye için en büyük tehlike kuraklık ve aşırı sıcaklar... Araştırma g...