17 Aralık 2000 Pazar

İzmir'li eğitimciler kalem bıraktı

foto kodu:kalem

İZMİR - Eğitim-Sen İzmir Şubeleri'ne üye eğitim emekçileri, İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü önüne kalemlerini bırakarak, IMF bütçesini, sefalet zammı dayatmasını ve 1 Aralık'tan sonra haklarında açılan soruşturmaları protesto ettiler.
Dün saat 12.00'de Konak Sümerbank önünde toplanan eğitim emekçileri, "Tasarruflarımız hemen ödensin"  pankartı ile sloganlar eşliğinde Milli Eğitim Müdürlüğü önüne kadar yürüdüler. Burada yapılan basın açıklamasında konuşan Eğitim-Sen 5 No'lu Şube Başkanı Latif Atakan, 48 trilyon olarak hedeflenen 2001 bütçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na ayrılan % 8.3 oranındaki payın Cumhuriyet tarihinin en düşük oranı olduğunu belirterek, bu bütçe ile eğitim öğretim hizmetlerinin istenilen düzeyde gerçekleşmesinin olanaksızlığına dikkat çekti. Ortalama öğretmen ücretinin 200 milyon olduğunu, bu miktarın gelişmiş ülkelerdeki meslektaşlarının 1/10'una denk geldiğini söyleyen Atakan, bu ücretlerin öğretmenleri ek iş yapmak zorunda bıraktığının altını çizdi.

"Bu da bizim silahımız"
1 Aralık iş bırakma eyleminden sonra eyleme katıldıkları için haklarında idari soruşturma açıldığını vurgulayan Atakan, "Yargılanması gereken emekçiler değil, onlara en temel insani hakları çok görenlerdir."  dedi. Atakan, IMF talimatları ile hazırlanan bütçenin tüm emekçilerin düşmanı bir bütçe olduğunu, bu bütçe ile insanca yaşam için gerekli tüm hakların yok sayıldığını belirterek, 'Bizler bugün tüm Türkiye'de Milli Eğitim Müdürlükleri'nin önündeyiz. Bizim havaya kaldıracağımız insanın canına kast edecek silahımız yok ama, yazmanın, düşünmenin ve üretmenin kısaca uygarlığın silahı kalemimiz var." dedi. Daha sonra kalemlerini yere bırakan eğitim emekçileri sık sık "Hükümet zammını al başına çal", "IMF defol bu memleket bizim", Soruşturma değil toplu sözleşme", "Yaşasın İş Ekmek Özgürlük Mücadelemiz", "Silaha değil eğitime büütçe" sloganlarını attılar. Bergama Eğitim-Sen de İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü önünde kalem bırakma eylemi yaptı. (Evrensel)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İklim değişikliği tarımı vuruyor: Gıda fiyatlarında sıçrama uyarısı!

  01 Haziran 2023 07:00 Dr. Oğuz Tutal'ın araştırmasına göre Türkiye için en büyük tehlike kuraklık ve aşırı sıcaklar... Araştırma g...