14 Şubat 2023 Salı

Hablemitoğlu suikastı davasının ilk duruşmasında, Nuri Gökhan Bozkır'ın savunması alındı

 


14 Şubat 2023 15:17

 Son Güncellenme Tarihi: 14 Şubat 2023 22:15

Hablemitoğlu suikastı davasının ilk duruşmasında, Nuri Gökhan Bozkır'ın savunması alındı

Hablemitoğlu suikastı davasının ilk duruşmasında Nuri Gökhan Bozkır, ifadelerinde suçladığı isimlerle ilgili iddialarını geri aldı, Zihni Çakır'ın yönlendirmesi ile senaryo yazdığını öne sürdü.


Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Necip Hablemitoğlu suikastına ilişkin, firari "FETÖ" lideri Fetullah Gülen ile emekli albay Levent Göktaş'ın da aralarında bulunduğu 10 sanığın yargılanmasına başlandı.

Ankara 28. Ağır Ceza Mahkemesindeki duruşmada Levent Göktaş'ın da olduğu sanıklar hazır bulunurken, sanık Enver Altaylı ile tutuklu bulunduğu cezaevinden video konferans sistemiyle bağlantı kuruldu.

Hablemitoğlu'nun eşi Şengül Hablemitoğlu ve kızının da katıldığı duruşmada sanıkların kimlik tespitinden sonra Mahkeme Başkanı Mehmet Selim Karakuzu, iddianamenin özetini okudu.

Karakuzu, sanık ve avukatlarına usule dair itirazlarının olup olmadığını sordu.

“SUÇUMU ANLAYAMADIM”

Duruşmada iddianame okundu. 'Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi' (SEGBİS) ile bağlanan tutuklu sanık Enver Altaylı, "İddianameyi defalarca okudum ancak anlayamıyorum. Avukatlarım da anlamadığı için bana suçumu anlatamadılar. İddianamede suç açıkça yazılmalıdır. Azmettirici olduğum iddia ediliyorsa bu azmettirmenin nerede yapıldığı, ne zaman yapıldığı, hangi delillerle ortaya konduğu belirtilmelidir. İddianameye bakınca ben suçumu anlayamıyorum. Azmettirdiğim bu kişileri hangi fiille azmettirmişim? Azmettirme fillerini ne zaman hayata geçirmişim? Ben bu talimatı, kimden, ne zaman almışım? Bu deliller nerede?" dedi.

Altaylı'nın usule ilişkin itirazlar yerine savunma yapmaya başladığını belirten Başkan Karakuzu, sanığı usule ilişkin itirazlarını dile getirmesi için uyardı.

Altaylı'nın iddianamenin içeriğiyle ilgili beyanlarına devam etmesi üzerine Başkan Karakuzu, "İddianame kabul edildi, reddedilme gibi bir durum yok. Lütfen, savunma yerine taleplerde bulunun." şeklinde uyardı.

Uyarılara rağmen, beyanlarına devam eden Altaylı'ya diğer sanıklar ve avukatları yargılamayı uzattığı gerekçesiyle tepki gösterdi.

Sanıklardan bazıları da bir an önce yargılamaya geçilmesini talep etti.

Firari sanıklardan Ali Serhat Ilıcak'ın avukatı Özlem Barıner ise iddianamenin kendilerine açıklanması gerektiğini belirtti.

Avukatın talebi üzerine Mahkeme Başkanı Karakuzu, "Sanık Ali Serhat Ilıcak yok. Kendisi yurt dışında. Müvekkilinizi getirin iddianameyi yüzüne okuyalım" karşılığını verdi.

Hablemitoğlu ailesinin avukatı Ersan Barkın da sanıkların psikolojik harp uyguladıklarını ve duruşmayı uzatmaya yönelik beyanlarda bulunduklarını belirtti.

SANIK ENVER ALTAYLI: BEN YİNE HAKKIMDAKİ SUÇLAMALARI ANLAMADIM

Duruşmaya 1 saat ara verildikten sonra mahkeme başkanı iddianameyi tekrar okumaya başladı. Bunun üzerine Enver Altaylı'nın avukatı aynı zamanda da kızı Dilara Altaylı, iddianamenin okunmasını istemediklerini, müvekkil babasına atılı suçu anlamak istediğini söyleyerek mahkeme başkanının sözünü kesti. Mahkeme başkanı ise avukatı son kez uyardığını aksi halde SEGBİS ile bağlanan avukatı, duruşmadan çıkaracağını belirterek, anlaşılması için iddianamenin okunacağını söyledi.

Mahkeme başkanı iddianameyi okuduktan sonra sanık Enver Altaylı "Ben yine hakkımdaki suçlamaları anlamadım" dedi. Bunun üzerine mahkeme başkanı sanığa, akli melekelerinde bir sıkıntı olup olmadığını sordu. Sanık Altaylı ise sadece yaşlılığa bağlı olarak çabuk yorulduğunu belirtti.

ESKİ ÖKK YÜZBAŞI BOZKIR: ZİHNİ ÇAKIR'IN YÖNLENDİRMESİ İLE SENARYO YAZDIM

Özel Kuvvetler Komutanlığı MAK Komutanı Albay Levent Göktaş'ın emri ile yüzbaşı Tarkan Mumcuoğlu’nun işlediğini iddia eden eski ÖKK yüzbaşı Nuri Gökhan Bozkır savunma yapan ilk sanık oldu. Suç işleyen insanın savunma yapacağını ancak kendisinin suç işlemediğini belirten Bozkır, "10 yıla yakın Özel Kuvvetler Komutanlığı'nda (ÖKK) devletime en şerefli şekilde hizmet ettim. Cinayette hiçbir dahilim yok, onun için 'savunma' diye başlamayacağım" ifadelerini kullanarak sözlerine başlayan Bozkır, uzun yıllar görev yaptığını, FETÖ'nün kumpasıyla ordudan atıldığını iddia etti. Askeri mahkemede yargılanıp ceza aldığını belirten Bozkır, kendisine ceza veren hakimlerin hepsinin FETÖ'den yargılanıp ceza aldığını söyledi.

Nuri Gökhan Bozkır ifadelerinde suçladığı isimlerle ilgili iddialarını geri aldı. Sivil hayata geçtikten sonra Tamer Topsakal aracılığıyla gazeteci Zihni Çakır ile tanıştığını belirten Bozkır, suikastle ilgili tüm ifadelerinin gazeteci Zihni Çakır’ın kendisini yönlendirmesi ile oluşturduğu senaryolar olduğunu iddia etti.

Bozkır, "O zaman bu kişinin zihniyetini bilmiyordum. Bir kafeste duruyorsunuz, dışarıda kimin ne olduğunu bilmiyorsunuz. Orada devamlı Zihni Çakır telkinlerinde, bu kumpasın bana FETÖ'cüler tarafından yapıldığını, bunun intikamını almam gerektiği söyleniyordu. Ankara ve İstanbul TEM şubeyle aralarının iyi olduğunu iddia ediyordu. O dönem Ankara TEM'de bir kısım FETÖ'cü polislerin olduğunu ama İstanbul'da bunun ayıklandığını, İstanbul TEM'e bildiklerimi anlatabileceğim telkinlerinde bulundu" şeklinde savunma yaptı.

"SAVCIYA, HABLEMİTOĞLU CİNAYETİYLE İLGİLİ ÖNGÖRÜLERİMİ BELİRTTİM"

FETÖ'nün belinin kırılmasında MİT TIR'ları ve Hablemitoğlu cinayetinin aydınlatılmasının önemli olduğunu iddia eden sanık Bozkır, "Bu bahsettiğim yıllar 2014-2015'tir. ÖKK'da FETÖ ile ilgili bir raporlama olduğunu söyledi, bunun bende olup olmadığını sordu. Ben de bu liste yok dedim. İstanbul TEM'e gittiğimde MİT tırları konusunda bir bilgim olmadığını ama işlerine yarayacak bir personeli getireceğimi söyledim ki getirdik bir yüzbaşını gizli tanık yaptılar. Benim buradaki faaliyetim yüzbaşını getirip İstanbul TEM'le irtibatlandırmaktı. Aynı dönemde öngörülerimi söyledim. ÖKK'da bir yapının olabileceğini söyledim. Hablemitoğlu cinayetiyle ilgili öngörülerimi belirttim savcıya. Savcı ise somut delil olmadığını bununla ilgilenemeyeceğini söyledi. Yasal yollarla 12 Eylül 2015'te Ukrayna'ya gittim. Oradayken gazeteci Zihni Çakır beni arayarak kitap yazacağını söyledi ve ÖKK'daki FETÖ yapılanmanın Hablemitoğlu suikastını işlemiş olup olmayacağını sordu. Ben de bunun olabileceğini söyledim" dedi.

Bozkır, 12 Eylül 2015'te Türkiye'den çıktığını anlatarak, "Türkiye'ye döndüğüme yönelik bir kayıt yok" dedi. Bozkır Ukrayna'dan getirildiği süreçte MİT’te kendisine işkence yapıldığını ileri sürdü. Bozkır'ın avukatı ise müvekkilinin Ukrayna'dan Türkiye'ye usulsüz şekilde iade edildiğini söyledi.

Bozkır "İddianameyi bile doğru dürüst okumadım çünkü utanıyorum. Suçsuz olduğum ispatlansa bile bu iz kalacak yine oğluma 'Baban katil mi' diye soracaklar" ifadelerini kullandı.

DURUŞMAYA YARIN DEVAM EDİLECEK

Sanık Bozkır'ı dinleyen mahkeme heyeti, çapraz sorgunun ardından duruşmayı yarın saat 10.00'a erteledi. Yarın görülecek duruşmada, sanık Tarkan Mumcuoğlu savunma yapacak.

İDDİANAMEDEN

İddianamede, FETÖ elebaşı Gülen ile örgüt yöneticilerinden Mustafa Özcan, Aydın Köstem ve Enver Altaylı, Hablemitoğlu'nu tasarlayarak öldürmeye azmettirmekle suçlanıyor.

Emekli albay Levent Göktaş, emekli yüzbaşı Ahmet Tarkan Mumcuoğlu ve emekli binbaşı Fikret Emek'in Hablemitoğlu'nu "tasarlayarak öldürdükleri" belirtilen iddianamede, bu sanıkların "ağırlaştırılmış müebbet hapis" cezasına çarptırılması talep ediliyor.

İddianamede, ayrıca Göktaş'ın "örgüt kurmak" suçundan 8 yıla, Mumcuoğlu ve Emek'in ise "suç örgütüne üyelik"ten 4 yıla kadar hapisle cezalandırılmaları isteniyor.

Eski yüzbaşı Nuri Gökhan Bozkır ile FETÖ firarisi Serhat Ilıcak'ın da "tasarlayarak kasten öldürmeye yardım" suçundan 20 yıla kadar hapsi istenen iddianamede, Bozkır ile Mehmet Narin'in "suç örgütüne üyelik"ten 4 yıla kadar hapsi talep ediliyor. (HABER MERKEZİ)

 https://www.evrensel.net/haber/482251/hablemitoglu-suikasti-davasinin-ilk-durusmasinda-nuri-gokhan-bozkirin-savunmasi-alindi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İklim değişikliği tarımı vuruyor: Gıda fiyatlarında sıçrama uyarısı!

  01 Haziran 2023 07:00 Dr. Oğuz Tutal'ın araştırmasına göre Türkiye için en büyük tehlike kuraklık ve aşırı sıcaklar... Araştırma g...