22 Kasım 2012 Perşembe

Ülkem adına üzülüyorum!

  • http://www.evrensel.net/news.php?id=41386
  • KOZA ALTIN ŞİRKETİNİN AÇTIĞI DAVADA SAVUNMA VEREN KARACA:
  • Özer Akdemir

  • KOZA Altın Şirketi’nin, Kozak Yaylası’nda işletilen altın madenleri bölgesinde incelemelerde bulunmak isteyen TEMA Vakfı onursal Başkanı Hayrettin Karaca ve TEMA temsilcileri hakkında açtığı dava, Dikili’de görüldü. Sanık olarak yargılanan Hayrettin Karaca, açılan davanın Türkiye için bir utanç kaynağı olduğunu belirterek, “Kendim için değil, ülkem için üzülüyorum” dedi. Dikili Asliye Ceza Mahkemesinde görülen davada, Bergama Tema Temsilcisi Gülden Karabudak ve Av. Hasan Namak da sanık olarak yargılandı. 
     
    YAVUZ HIRSIZ EVSAHİBİNİ BASTIRMAK İSTİYOR
     
    Duruşmada ifade veren Hayrettin Karaca, yaptıkları bir etkinlikte Kozak Yaylasında altıncı firmanın çok sayıda ağaç kestiğini öğrendiğini belirterek, “Oradaki ekolojik sistemin uğradığı zararı görmek istedim. Yolda giderken durup fotoğraf çekmeye başladım. Bir süre sonra birileri gelerek, ‘Buradan sonra gidemezsiniz’ dedi. Ben ilerisini de görmek istediğimi söylediğimde ise sert bir şekilde, ‘Yaşına hürmeten ses çıkarmadım. Israr edersen gerekeni yaparız’ dedi. Yanındaki 3-4 kişi de üzerime yürüyünce, geri dönmek zorunda kaldık. Benim bu şekilde engellenmem, üstüne bir de hakkımda dava açılmasına ülkem adına üzüldüm. Yavuz hırsız ev sahibini bastırmak istedi” dedi. 
     
    ‘ORMAN ŞİRKETİNDİR, GİRİLEMEZ’
     
    Diğer sanık Avukat Hasan Namak, dosyanın yanlışlıklarla dolu olduğunu belirterek, “Olay yerinin neresi olduğu bile belli değil. Keşif yapılmamış. Bizi engelleyen ve taciz edenlere şirket Genel Müdürü Hayrettin Öğüt talimat vermiştir. Onun da yargılanması gerekir. Koza şirketi çevre mücadelesi verenlere karşı bu tür saldırgan davranışları hep yapıyor. Ayrıca Hayretin Karaca’nın ‘Bu ormanlar Atatürk’ün emaneti’ sözüne ‘Atatürk’te kim oluyor. Onun da, sizinde zamanınız geçti’ diye hakaret ettiler” dedi. 
    Koza şirketinin Avukatı Zeki Uğraş, Hayrettin Karaca’nın doğanın korunması için yaptıklarını taktir ettiklerini bu nedenle kendisi ile ilgili davadan vazgeçtikleri söylerken, diğer iki sanık için ise davacı olduklarını yineledi. Uğraş, ormanın şirkete tahsis edildiği için  izinsiz girilemeyeceğini ileri sürdü. Duruşma keşif talepleri ve tanıkların dinlenmesi için 15 Şubat 2013 tarihine ertelendi. (İzmir/EVRENSEL)

    2012 İsveç Alternatif Nobel Ödülü verilen Hayrettin Karaca’nın yargılandığı davaya bu ülkeden de gözlemci olarak gelenler vardı. Duruşmaya Alternatif Nobel Ödülü veren İsveç Right Livelihood Award Foundation temsilcisi Agneta Johansson ve İsveçli bir gazeteci de katıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İklim değişikliği tarımı vuruyor: Gıda fiyatlarında sıçrama uyarısı!

  01 Haziran 2023 07:00 Dr. Oğuz Tutal'ın araştırmasına göre Türkiye için en büyük tehlike kuraklık ve aşırı sıcaklar... Araştırma g...